لوله ‌اسپیرال پلی اتیلن پایپ ایران
نوشته شده توسط : قیمت سپتیک تانک پایپ ایران

لوله پلی اتیلن پایپ ایران

نحوه درک لوله های پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن چیست و چگونه به سرعت در بازار جای گرفت؟ لوله ها و اتصالات پلی اتیلن توسط چندین صنعت برای افزایش انتقال مایعات از جمله آب، هوا، گاز، فاضلاب و سایر سیالات استفاده می شود. به دلیل استحکام و انعطاف پذیری قوی پلی اتیلن در برابر عناصر مضر محیطی، حلال های شیمیایی، جوندگان و غیره. این لوله به دلیل طول عمر بالا، سهولت در نصب و اجرا، یکی از محبوب ترین لوله ها در صنعت می باشد. این لوله ها مشکلاتی مانند پوسیدگی، نشتی، خراشیدگی، پارگی یا طول عمر کوتاه ندارند. این لوله توسط بسیاری از مشاغل مختلف برای نیازهای خود از جمله آتش نشانی، کشاورزی، دامداری، ساختمانی، گازرسانی، مخابرات و سایر صنایع استفاده می شود. قبل از خرید و استفاده از لوله پلی اتیلن برای کار، باید در مورد لوله، پلیمر مورد استفاده در ساخت آن و شرایط استفاده بیشتر بدانید.

پلی اتیلن پلاستیکی است که می توان آن را به اشکال و اندازه های مختلف قالب گیری کرد. معمولاً برای لوله ‌ها و شیلنگ‌ ها استفاده می‌شود، زیرا به اندازه کافی بادوام و انعطاف ‌پذیر است تا بدون شکستگی تحت فشار خم شود. لوله پلی اتیلن معمولا به رنگ خاکستری یا مشکی با بافت صاف است.

آشنایی با انواع لوله های تامین آب پلی اتیلن

با توجه به شرایط تامین و انتقال آب، چندین خط لوله در انتقال آب به کار گرفته شده است. بستگی به محیط و محل قرارگیری لوله دارد. انواع مختلفی از لوله های پلی اتیلن در حمل و نقل آب استفاده می شود. لوله آبرسانی پلی اتیلن دو جداره در ابتدای مسیر استفاده می شود که آب در حجم بیشتری حمل می شود. وقتی به محل اصلی رسیدیم، ممکن است از یک لوله تک جداره استفاده کنیم زیرا سازگارتر است.

آب برای سلامت جسمانی ما مهم است، بنابراین باید مطمئن شویم که بدون هیچ گونه آلودگی به ما می رسد. شبکه آب در شهرها و مناطق روستایی متفاوت است، اما هر دو نوع شبکه کار می کنند تا اطمینان حاصل شود که آب سالم به ما می رسد.

سه دلیل ناشناخته برای مقاومت لوله های پلی اتیلن در کشاورزی وجود دارد.

لوله پلی اتیلن به شدت در کشاورزی، دامپروری و صنعت ساختمان استفاده می شود. دوام، انعطاف پذیری زیاد و مقاومت در برابر آفتاب پلی اتیلن. و به بهبود کیفیت و دوام لوله کشی کشاورزی کمک کرده است. انعطاف پذیری و توانایی این لوله ها در ساخت انواع اشکال، تولید آنها را ساده تر کرده است. خطوط لوله نصب و مورد استفاده قرار گرفته اند که سرعت تولید محصولات کشاورزی را افزایش داده است. کشاورزان اکنون به میزان قابل توجهی کمتر به آبیاری و دسترسی به آب اهمیت می دهند. این خطوط لوله امکان آبیاری را با نیروی کمی فراهم می کند. به لطف کاهش هزینه های عملیاتی برای آبیاری، کود و آب، کشاورزی به طور کلی آسان تر شده است.

مقاوم در برابر نور خورشید لوله های پلی اتیلن

هنگامی که به طور مداوم در معرض اشعه ماوراء بنفش نور خورشید قرار می گیرند، همه پلیمرها به تدریج خراب می شوند. دو گزینه معقول برای محافظت از پلیمرها در برابر نور خورشید وجود دارد. با رویکرد اول، لایه ای اضافه می شود که در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم تر است. این رویکرد باید بتواند از نفوذ جلوگیری کند. تثبیت کننده ها در راه دوم برای ایجاد حفاظت از طریق فرآیندهای شیمیایی استفاده می شوند.

لوله پلی اتیلن پایپ ایران

لوله پلی اتیلن خراب نمی شود

چندین عنصر بر پایداری و مقاومت لوله پلی اتیلن تأثیر می گذارد. تثبیت لوله های پلی اتیلن به دو دلیل عمده انجام می شود. جلوگیری از تخریب پلیمر در دماهای بسیار بالا، مانند دمای مستقیم آفتاب، هدف اصلی است. مایع گرم شده که از لوله عبور می کند ممکن است باعث اختلال در عملکرد آن شود. هدف دوم جلوگیری از اکسید شدن تدریجی لوله است که ممکن است منجر به کاهش کیفیت عملکرد آن شود. مقاومت لوله پلی اتیلن پایپ ایران در برابر تجزیه تابعی از این مقاومت است.

مهمترین جنبه لوله پلی اتیلن درجه A از این نظر منحصر به فرد است که لوله در اثر حرارت تجزیه نمی شود. مهمترین جزء لوله های پلی اتیلن برای آبیاری و آبرسانی همین ویژگی است. اگر آب قطعات لوله متلاشی شده را بخورد یا به طور غیرمستقیم از طریق گیاهان یا حیوانات مصرف کند، سلامت او در خطر است.

مهمترین نکته در مورد لوله پلی اتیلن درجه A این است که در برابر تجزیه در اثر حرارت مقاوم است. این برای سیستم های تامین آب و آبیاری مهم است. اگر از لوله پلی اتیلن پایپ ایران شکسته آب بنوشد، ممکن است سلامتش به خطر بیفتد.

لوله پلی اتیلن تک جداره

اگرچه تنها یک دیوار دارند، اما در برابر آب و هوا، سایش و خراش مقاومت خوبی دارند. لوله پلی اتیلن تک جداره بدون در نظر گرفتن نوع استفاده شما توسط موش ها یا کشیده شدن روی زمین آسیبی نمی بیند. وقتی صحبت از موش ها می شود، طعم و نوع لوله نیز در مقاومت آنها نقش دارد. سیستم‌های لوله‌ کشی و سیم‌ کشی باید دائماً از نظر فعالیت جوندگان بررسی شوند، به ‌ویژه اگر در نزدیکی سیستم ‌های فاضلاب شهری یا سایر مناطقی باشند که در آن تجمع می‌کنند. در مقایسه با انواع لوله های چدنی و سیمانی قدیمی تر، نصب آنها ساده تر است.

لوله پلی اتیلن فاضلاب بدون نشتی

در مقایسه با لوله های پلی اتیلن فاضلاب، مشکل لوله های دیگر پاسخ آنها به حلال ها و زنگ زدگی است. همین پدیده در نهایت منجر به نشت مواد به داخل خاک و آلودگی آن شد. لوله پلی اتیلن فاضلاب پایپ ایران از نشت داخلی مایع جلوگیری می کند. اتصالات پلی اتیلن آن بدون استفاده از حلال های شیمیایی ساخته می شود. لوله انتقال فاضلاب از با کیفیت ترین پلی اتیلن ساخته شده است تا از آسیب به اطراف آن جلوگیری کند.

در خط فاضلاب پلی اتیلن، بوهای ناشی از فاضلاب اهمیتی ندارد. این لوله بدون بو و نشتی، فاضلاب و آب های سطحی را جمع آوری می کند. هیچ حلال شیمیایی نمی تواند به این لوله ها آسیب برساند و اتصالات پلی اتیلن و منهول ها دارای کیفیت ضد خوردگی هستند. آنها به عنوان بهترین گزینه برای فاضلاب صنعتی در نظر گرفته می شوند زیرا قابل اعتماد و قابل اعتماد هستند.

درجات مختلف

سه گرید لوله پلی اتیلن پایپ ایران استفاده می شود. گرید PE63 که ضخامت و وزن قابل توجهی دارد، به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد زیرا مقرون به صرفه نیست. وزن و ضخامت کمتری در گرید PE80 وجود دارد و هزینه نیز کاهش می یابد. لوله ها می توانند فشار بیشتری را تحمل کنند زیرا چگالی این گرید بیشتر از چگالی قبلی است.

کمترین وزن و ضخامت از این سه دسته در PE100 یافت می شود که از مرغوب ترین مواد اولیه ایجاد شده است. در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید انعطاف پذیری بیشتری از خود نشان می دهد. این گریدها هر کدام برای صنعت خاصی در نظر گرفته شده اند. بهتر است قبل از خرید در مورد درجه و نوع لوله با مشاوران ما صحبت کنید.

 لوله پلی اتیلن پایپ ایران





:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 فروردين 1456 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: